REFERENSSIT

IT-kumppani Tunninen vahvistaa Café Caruselin asiakaskokemusta

Café Carusel oli Helsingin ensimmäinen aurinkopaneeleja käyttävä kahvila, joka näyttää ylpeästi esimerkkiä, kuinka kahvilakin voi olla aktiivinen ympäristövaikuttaja. IT-kumppaninsa Tunnisen tuella Carusel digitalisoi kahvilan asiakkaan palvelukokemuksen sekä visualisoi kävijöilleen uusiutuvan energian hyödyntämistä.

Café Carusel on koko perheen kahvila ja leipomo meren syleilyssä. 26 vuotta toimineen Carusel erottuu kahvilakentässä omalla leipomollaan ja lähiruoan suosimisella. Kesäisin puutarhasta kerätään salaatteja ja yrttejä annoksia koristamaan. Kahvilatoiminnan ohella Carusel tarjoaa tiloissaan myös kulttuuritapahtumia, live-musiikkia ja taidenäyttelyitä. Parhaimmillaan kävijöitä on yli 3000 päivän aikana. Erityisesti kesäsesongit ovat kiireisiä, ja työntekijöiden määrä kasvaa viidestätoista hengestä kolmeenkymmeneen.

Infonäytöt sekä integraatiot monipuoliseen tiedonjakoon

Caruselin perustaja Ari Sarmanto kiinnostui uusiutuvista energiamuodoista jo viitisentoista vuotta sitten. Lämpöä tuotetaankin 120 aurinkopaneelin, tuulienergian sekä merilämmön avulla. Pelkästään aurinkopaneelit kattavat 15–20 prosenttia kahvilan sähkön tarpeesta. IT-kumppaninsa Tunnisen avulla Carusel on digitalisoinut tiloihinsa tiedonhallinnan sekä infonäytöt, jotka demonstroivat, kuinka paljon lämpöä vaihtoehtoiset energiamuodot tuottavat.


“Halusimme tuoda infonäyttöjen avulla arvomaailmaamme esille. Niillä voimme demonstroida esimerkiksi, kuinka pitkälle sähköauto ajaisi aurinkopaneeliemme tuottamalla energialla. Asiakkaat tykkäävät selkeistä tauluista, joissa on yhtäläinen tekstifontti ja jotka näkyvät pitkälle”, kertoo Ari Sarmanto, Caruselin perustaja.


Infonäyttöjä ja kahvilan digitaalisuutta voidaan hyödyntää myös muun tärkeän tiedon, kuten menujen, drinkkilistojen tai vaihtuvien tarjousten esittelyssä. Asiakaskokemuksen digitalisointi sekä näytöt auttavat erityisesti ruuhkissa, jolloin tavoitteena on tehostaa myyntiä ja parantaa asiakaskokemusta.


Tunninen on myös uudistanut Caruselin sisäverkon, jotta asiakkaille voidaan tarjota mahdollisimman laadukas sekä tietoturvallinen langaton verkkoyhteys. Jatkuvaan yhteistyöhön kuuluu lisäksi maksupäätteiden ja laitteiden ylläpito ja huolto.
Sisäverkon tulee olla nopea ja toimia varmasti, jotta voimme antaa kaistaa asiakkaille samalla, kun itse käytämme talon verkkoa. Tunninen on myös rakentanut meille erillisen B2B-linjan, jonka avulla voimme järjestää business-tapahtumia ilman, että kahvilan asiakkaiden verkko hidastuu.

Lisää toimintavarmuutta ja tukea uusiin kehityshankkeisiin

Kumppanuus Tunnisen kanssa lisää Caruselin toimintavarmuutta, parantaa kassavirtaa ja auttaa uusien ideoiden toteuttamisessa. Sarmanto kiittelee yhteistyötä, johon voi aina luottaa.

“Tänään viimeksi, kun serverimme kaatui, sain heti langan päähän ihmisen. Arvostan sitä että meillä on tuttu yhteyshenkilö, joka ymmärtää liiketoimintamme luonteen. Saamme proaktiivisia ehdotuksia digitaaliseen kehitykseen, mutta meille ei myydä väkisin sellaista, mitä emme tarvitse”, Sarmanto kuvailee.

Carusel pyrkii kehittämään toimintaansa jatkuvasti ja seuraavaksi se avaakin kahvilansa yhteyteen saunatilat. Tunnisen avulla saunatilat integroidaan kahvilan toimintaan lämmityksineen ja toiminnallisuuksineen ympäristöä huomioiden. Etäohjattavaan saunaan on tarkoitus yhdistää sovellus, jonka kautta asiakkaat varaavat vuorot.

“Tunninen on monipuolinen ja visionäärinen kumppani. Tiedämme, että mihin haluammekaan laajentaa, on meillä aina luottokumppani olemassa”, päättää Sarmanto.

To top